poniedziałek, 30 maja 2011

risotto z grzybami

Z risotto zawsze jest ten sam problem. Po pierwsze wymaga cierpliwości, ale to kremowe i delikatne w smaku danie warte jest odrobiny cierpliwości przy przygotowaniu.  Po drugie do jego przyrządzenie potrzebna jest lampka wina. A co zrobić z pozostałą częścią butelki? :) Przecież nie może się zmarnować :) Risotto zatem kojarzy mi się zawsze miło:)
Powodzenie całego przedsięwzięcia zależy od ryżu, więc zanim zaczniecie, zadbajcie o ryż przeznaczony do risotto. Ja użyłam ryżu ARBORIO (http://www.twenga.pl/dir-Zywnosc-i-napoje,Ryz-i-makarony,Ryz-Arborio). Na godzinę przed rozpoczęciem gotowania namaczam suszone grzyby. Użyłam dużej garści suszonych podgrzybków, które zalałam szklanką wrzątku. W osobnych naczyniach przygotowuję również szklankę wywaru (może być 1 kostka rosołowa), pół szklanki białego wytrawnego wina i pół szklanki wody z namaczania grzybów.
Do rondla wsypuję szklankę ryżu i prażę go na średnim ogniu, cały czas mieszając. Gdy spód rondla w czasie prażenia staje się zbyt gorący, zdejmuję go na chwilę z ognia i mieszam ryż energicznie. Prażę do momentu gdy ryż zmieni kolor (ziarenka staną się nieprzeźroczyste, lekko brązowe). Wtedy dolewam pierwszą chochle wywaru i mieszam zawartość rondla, do momentu gdy ryż wchłonie płyn. Następnie dolewam chochle wina i mieszam, chochlę wody z grzybów i mieszam.... Czynność wykonuję na przemian. Robię tak do momentu, w którym ryż jest lekko miękki. Wtedy dodaję pokrojone grzyby i kończę dolewanie płynów. Na koniec do risotto dodaję łyżeczkę masła, posiekany koperek i ostatni raz mieszam.
Bon appétit!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz