wtorek, 10 maja 2011

owoce pod kruszonką

To moja wersja light ciasta z owocami. Idealny letni przepis. Ogrom owoców o tej porze roku daje pole do popisu.
Potrzebne są: dowolnej wielkości naczynie do zapiekania (jeśli nie macie użyjcie zwykłej blachy do piekarnika), owoce i kruszonka. Wybierzcie takie owoce jakie lubicie. Moje ulubione to maliny z brzoskwiniami, truskawki lub jabłka z rodzynkami namoczonymi w rumie. I nie bójcie się kruszonki, bo to łatwizna. Wystarczy w misce wymieszać 2/3 szklanki mąki pszennej, 1/3 szklanki cukru, 75g roztopionego masła (całe szczęście na opakowaniach są podziałki:)). Kruszonka ma wyglądać jak grudki mokrego piasku. Jeśli grudki są za małe należy dolać odrobinę masła, jeśli za duże - dosypać trochę mąki.
Owoce ułożyć dosyć płasko w naczyniu (jeśli używacie brzoskwiń lub jabłek pokrójcie je na małe kawałki), przykryć je równomiernie kruszonką i piec w piekarniku w temperaturze 180'C, aż do momentu gdy kruszonka będzie złocistobrązowa.
Bon appétit! 

UWAGA! Ważne jest, żeby masło do kruszonki było masłem, a nie jakimś "śmietankowym" lub innym smarowidłem wyglądającym  jak masło. Mój sposób: sprawdzam czy na opakowaniu jest napis "masło", z tyłu opakowania czy zawartość tłuszczu wynosi przynajmniej 82%, a później najzwyczajniej uchylam papier i wącham zawartość....i jeśli pamiętacie zapach prawdziwego masła z dzieciństwa, będziecie wiedzieli, że Wasze masło jest masłem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz