środa, 18 maja 2011

kurczak z brokułami w kremowo-zielonym sosie

Mówiłam już, że często gotuję, żeby się odstresować? Wczoraj ugotowałam dwa obiady! Na szczęście pomogło...jak zawsze:)
Oto efekty mych złości: kurczak z kolorowymi warzywami w zielonym sosie.
Dwie piersi kurczaka oczyściłam i pokroiłam w kostkę wielkości orzechów włoskich. Przyprawiłam solą, pieprzem i tymiankiem i odstawiłam na 15min. W tym czasie pokroiłam paprykę, świeżego brokuła i przekroiłam na pół ok. 10 pomidorków koktajlowych. Starałam się, aby kawałki warzyw były tej samej wielkości co mięso. Kurczaka podsmażyłam na patelni bez tłuszczu i przełożyłam do osobnego naczynia. W patelni zagotowałam 1,5 szklanki sowicie osolonej wody:) Wrzuciłam do niej paprykę na 2min, a następnie dorzuciłam brokuła i gotowałam jeszcze 5-7min. Warzywa nie mogą być zbyt miękkie, bo z brokuła zrobił się zielona papka. Gryząc je musicie czuć lekki opór.
W osobnym garnku przyrządziłam sos. Podstawą była woda z ugotowanych warzyw wymieszana z 1,5 opakowania naturalnego serka twarogowego do kanapek (użyłam Bielucha, bo ma najmniej tłuszczu www.smbieluch.pl/produkty/serek_bieluch) i 2 łyżeczkami zielonego pesto. Sos doprawiłam solą, sporą ilością pieprzu i całość podgrzałam mieszając. Jeśli lubicie bardziej gęste sosy, możecie go trochę zaprawić mąką (2 łyżeczki mąki wymieszać z 8łyżeczkami zimnej wody, dolać do sosu i zagotować mieszając energicznie). Ja pozostawiłam go w płynnej postaci. 
A teraz finał: do warzyw dodałam podsmażone piersi i pomidorki. Wszystko zalałam sosem i bardzo delikatnie wymieszałam. 
Mmmmm:)
Bon appétit!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz