wtorek, 28 czerwca 2011

sałatka z młodych buraków

Gdzieś mi niedawno przemknął przepis na sałatkę z młodych pieczonych buraków...jednak jak to zwykle ze mną bywa - przeczytałam go, coś mi nie pasowało, więc nie zrobiłam jej. Ale pomysł na upieczenie młodych buraków pozostał i tak oto powstała moja wersja sałatki z buraczków z fetą i prażonymi pestkami dyni. 


 

Zaczęłam od przyprawienia i upieczenia buraków. Kupiłam pęczek botwinki, na końcach których były małe buraczki (7szt.). Odcięłam je od łodyg, dokładnie umyłam i każdego z nich położyłam na kawałku folii aluminiowej. Każdą bulwę przyprawiłam solą, pieprzem, kilkoma kroplami oliwy z oliwek i kremu balsamicznego (jeśli nie posiadacie kremu balsamicznego połączcie miód z octem balsamicznym w proporcji 1:2) i zawinęłam szczelnie w folię. Buraki piekłam w piekarniku w temperaturze 180'C ok.30 min. Upieczone warzywa lekko ostudziłam i pokroiłam w plastry.


 

Do miski wrzuciłam połowę posiekanej sałaty lodowej. Na nią rozrzuciłam pokrojone buraczki, połowę opakowania rozdrobnionego sera fety i garść uprażonych na suchej patelni ziaren dyni. Sałatkę polałam miodowym sosem winegret (do podstawowego przepisu zamiast ziół dodałam łyżeczkę miodu).



Bon appétit! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz