piątek, 17 czerwca 2011

omlet z wędzonym łososiem i suszonymi pomidorami

To taka szybka wersja omletu... bez ubijania białek, dodawania zbędnych składników. Propozycja na  pożywne śniadanie lub w zestawieniu z sałatą na lekki obiad. 
Na patelnie wbiłam 2 jajka. Nie dodałam tłuszczu z uwagi na użycie patelni teflonowej. W razie potrzeby można dodać odrobinę masła. Nożem przebiłam żółtka i poruszając patelnią równomiernie rozlałam jajka  (tak jak rozprowadza się po patelni ciasto na naleśniki). Na wierzchu rozrzuciłam pokrojone w paski 2 suszone pomidory z zalewy, kilka kawałków rozdrobnionego łososia wędzonego i świeży szczypiorek. Przyprawiłam odrobiną soli (uwaga łosoś i pomidory są słone) i pieprzem.


 

Tak przygotowaną masę smażę na małym ogniu pod przykryciem do momentu gdy jajka zetną się (ok. 3-4min.). Zsuwając omlet z patelni na talerz, składam go na pół.



Bon appétit!

1 komentarz:

  1. Trochę mi się rozwalił i wyszła jajecznica z łososiem i pomidorami :P ale i tak wyszło smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń