poniedziałek, 7 listopada 2011

ciastka owsiane

Przygotowanie tych ciastek owsianych zajęło mi 30min...łącznie z pieczeniem:)


Na patelnię wsypałam 125g płatków owsianych, 25g masła i łyżkę oliwy z oliwek. Płatki prażyłam, mieszając często, do momentu gdy uzyskały złoty kolor. Następnie dosypałam 20 g cukru i mieszałam do momentu, gdy cukier się rozpuści. Do płatków dosypałam garść uprażonych ziaren słonecznika i garść uprażonej, pokruszonej na mniejsze kawałki mieszanki orzechów. Następnie płatki przesypałam do miski, do której dosypałam 1/4 szklanki mąki, opakowanie cukru waniliowego, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, szczyptę soli, łyżkę miodu i całe jajko.

Całość wymieszałam drewnianą łyżką. Ciastka nakładałam łyżeczką na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Piekłam 10-15 min w temperaturze 180'C. Jeśli ciastka będą dla Was za mało słodkie, proponuję skropić je płynnym miodem.



Bon appétit!

5 komentarzy:

  1. z wielka ochota bym takie ciacha schrupala:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Błyskawiczne ciasteczka. Coś mi się zdaje, że równie błyskawicznie znikają... ;)

    Pozdrawiam,
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. to prawda, wystarczyła dwójka gości i zniknęły;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście uwielbiam ciasteczka zbożowe

    OdpowiedzUsuń
  5. Boskie te Twoje ciasteczka. Takie zdrowe i śliczne. Myślę że znajdą wielu zwolenników (a znając zapędy kobiet do odchudzania i życia fit - zwolenniczek ).

    Pozdrawiam serdecznie, życzę wielu fenomenalnych kulinarnych dokonań i zapraszam do siebie:
    http://kasinkowe-gotowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń